Schváb Zoltán ügyvezető

Schváb Zoltán ügyvezető 2020. december 1-jén kezdte meg a munkát a Közlekedéstudományi Intézetben. A sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező szakember 2000-ben a Budapesti Műszaki Egyetemen okleveles építőmérnökként, majd 2002-ben szintén a BME-n okleveles közlekedésépítő szakmérnökként summa cum laude minősítéssel végzett. Jelenleg – többek között – a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara elnökeként, illetve a Teljesítésigazolási Szakértői Szerv vezető-helyetteseként is tevékeny. Korábban 2010-től a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkáraként, légügyi főigazgatóként tevékenykedett. Ezt megelőzően a Közgép Zrt-nél Igazgató, a VÉP Vasútépítő Kft-nél műszaki és ügyvezető igazgatói teendőket látott el, illetve a MÁV-Hajdú Vasútépítő Kft. műszaki igazgatójaként, majd ügyvezetőjeként képviselte a céget.

Társadalmi és társasági tisztségeket is vállal és vállalt, jelenleg a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarában küldöttként, mellette a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Ellenőrzési Bizottságának alelnökeként, 2015-től kezdődően a Rail Cargo BILK Zrt. Felügyelő Bizottságának tagjaként, korábban pedig a Hungarocontrol Felügyelő Bizottságának elnökeként hasznosította szakmai tapasztalatait. 2010 – 2014. között A GYSEV Zrt-nél Közgyűlési elnöki és igazgatósági, a GYSEV Cargo Zrt-nél pedig Alapító elnöki, majd Felügyelő Bizottság elnöki tisztségeket töltött be.

Szakmai területen betöltött pozíciói között olyan meghatározó intézmények, testületek szerepelnek, mint például Nemzeti Közlekedési Hatóság, ahol a Közlekedési Szakértői Testület elnökeként, ezt megelőzően a Közlekedésbiztonsági Szakértői Testület elnökeként, illetve korábban a NATO Transport Group magyar igazgatójaként, nemzeti képviselőjeként látta el feladatait. A vezető olyan jegyzett elismerésekkel büszkélkedhet, mint például a Miniszterelnöki Oklevél, Miniszteri Elismerés, Baross Gábor díj, Magyar Autó Klub- Szent Kristóf érem arany fokozata, KTE- Széchenyi István emlékplakett, KTE Irodalmi Díjközlekedésbiztonságért, az Év embere a közlekedésben cím, MÁV és GySEV díjak. Nemzetközi szakmai elismerései többek között: European Board of Trade- Senator, IBSSA közlekedésbiztonságért elismerő plakett, IBSSACross of Merit and Distinction Class 1., Szlovák Katasztrófaelhárítás- Arany Érdemkereszt, IAPA Elismerő Oklevél. Az ITM Miniszterétől 2020-ban az Építők napjára rangos elismerést vehetett át.

Az ügyvezető gazdag közlekedésépítési, légiközlekedési és vasútszakmai életúttal, számos fontos elismeréssel, megközelítőleg 150 nemzetközi és hazai díjnyertes publikációval a háta mögött a legjobb helyre érkezett, hogy tovább vigye és öregbítse a Közlekedéstudományi Intézet immár több mint 80 éve fennálló, a közlekedésszakmában megkerülhetetlen szakmai-tudományos, kutatói hátteret kínáló, nemzetközileg és hazai szinten elismert tevékenységét.

Főbb szakmai tisztségek:

2017- Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Teljesítésigazolási Szakértői Szerv tagja

2011– 2016 Nemzeti Közlekedési Hatóság- Közlekedési Szakértői Testületének elnöke

2013- 2015 Közlekedésbiztonsági Szakértői Testület elnöke

2012- 2015 NATO Transport Group magyar igazgató, nemzeti képviselő

2010- 2015 Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács tagja

2010- 2014 Légiközlekedés Védelmi Bizottság Titkára

2010- 2014 Nemzeti Légtér Koordinációs Bizottság Elnöke

2010- Országos Rendőr Főkapitányság, Országos Balesetmegelőzési Bizottság- Társelnök

2010- Közlekedés Tudományi Egyesület- Társelnök

2009- IBSSA Közlekedésbiztonsági Igazgató

Nyelvismeret:

Angol és német állami „C” típusú középfokú nyelvvizsga

Főbb szakmai elismerések:

Miniszterelnöki Oklevél, Miniszteri Elismerés, Baross Gábor-díj, Honvédelmi Miniszter- Honvédelemért Kitüntető Cím, Magyar Mérnöki Kamara- Hollán Ernő díj. Nemzeti Közlekedési Hatóság – szolgálati jelvény tölgyfalomb koszorúval ékesített arany fokozata, Magyar Autó Klub- Szent Kristóf érem arany fokozata, KTE- Széchenyi István emlékplakett, KTE Irodalmi Díj- közlekedésbiztonságért, KTE Aranyjelvény, RSOE Arany jel, az „Év embere a közlekedésben” cím. 2020-ban az ITM miniszterétől építők napjára elismerést, a BKIK-tól pedig oklevelet kapott.

Szakmai publikációk:

Mintegy 150 szakmai publikáció (több díjnyertes), 200 hazai és külföldi előadás, interjú. Több egyetemen is diplomamunkák konzulense, illetve bírálója. Rendszeres előadó több egyetemen és kamarában is.

Ügyvezető

Schváb Zoltán
(+36 1) 371-5808
office@kti.hu

1119 Budapest,
Than Károly u. 3-5.
1518 Budapest, Pf.: 107

Sajtócikkek- és megjelenések

ASBO szervezet lett a KTI

Újabb komoly szakmai elismerést kapott a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Az innovációs és technológiai miniszter 2021. december 10-től a Társaságot kockázatértékelő szervezetnek…

Légi közlekedés és az 5G hálózat

Idén januárban számos olyan figyelmeztetést adott ki a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), amely az 5G mobilhálózat bevezetésével kapcsolatos esetleges veszélyekre hívta fel a figyelmet az…

Tehergépjárművek hidrogéntöltő-infrastruktúrájának elemzése

Egyre nagyobb lendület van a hidrogén tüzelőanyag-cellás (HFC) nehéz-tehergépjárművek (tehergépkocsi, vontató) szegmensének fejlesztésében és kereskedelmi felhasználása mögött. Az…

84 éve a közlekedéstudomány élvonalában. Modern, innovatív kutatóközpont lett a KTI

Idén lesz 84. éve annak, hogy alig néhány esztendővel a fejlett nyugat-európai országok után Magyaroroszágon is létrejött egy, az automobilizmussal foglalkozó kutatóintézet. Azzal, hogy a…

Hidrogéntöltő állomások helyelemzése nehézgépjárművekhez

Egyre nagyobb lendület van a hidrogén üzemanyagcellás (HFC) nehéz tehergépjárművek (tehergépkocsi, vontató) szegmensének fejlesztésében és kereskedelmi felhasználása mögött. Az éghajlatváltozás…

Áldás, vagy átok, avagy az e-mobilitás hatása a természetes és épített környezetre

A közlekedés és a benne résztvevők hatással vannak a környezetünkre. Az e-mobilitás fő célja a fosszilis energiahordozóval működő járművek lecserélése elektromos meghajtásúra. Az elektromosságon,…

Jelentős szakmai feladat végrehajtására szerzett jogosultságot a KTI

Döntött dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter: a 2021. december 10-től 2026. december 9-ig tartó időszakra a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.-t (továbbiakban:…

A drónok iránt elkötelezett szervezetek számára nyitva áll az ajtó

A Digitális Jólét Program keretében 2021. május 4-én megalakult a Magyarországi Drón Koalíció, amelynek célja, hogy stratégiai és szakmai platformot teremtsen a kormányzat, a kutatói szféra,…

Korunk egyik mérnöki csodája: a drón

Talán nincs is olyan ember a világon, aki valamilyen formában ne hallott volna a drónokról, a pilóta nélküli légi járművekről (UAV – Unmanned Aerial Vehicle). A kevésbé szerencsések…

Megosztás és automatizáció

Napjainkra a közlekedési rendszer fejlesztései már nem kizárólag üzemekben vagy technológiai parkokban történnek: az intelligens mobilitás „laboratóriumaivá” egyértelműen a városi térségek…

Határ menti együttműködési lehetőségek a közforgalmú közlekedésben

Cross-border cooperation opportunities in public transport Az európai integráció megnyitotta az egyes országok határait, ami gazdasági-társadalmi együttműködést eredményezett az egyes határ…

Járműakkumulátorok másodlagos felhasználási lehetőségei

Az elektromobilitásban az akkumulátor központi szerepet játszik. Csak azok a gépjárműgyártók képesek hosszú távon kiemelkedő pozíciót fenntartani, amelyek technológiai szempontból érett…

A KTI bemutatása

Az Intézet ügyvezetője 2020. december 1-jétől Schváb Zoltán Gábor. KTI Intézet ügyvezetésén kívül a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara elnöki pozícióját tölti be. Korábban 2010-től…

Ötvenmilliós forrás polgárőr- képzésre és baleset- megelőzésre

A KTI Közlekedéstudományi Intézet az elmúlt évek sikeres együttműködésének köszönhetően 2021-ben, a baleset-megelőzés éve alkalmából támogatást nyújt az Országos Polgárőr Szövetségnek…

A vasúti digitalizáció élvonalában

Jelentős feladatok állnak a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) közelmúltban kinevezett ügyvezetője előtt. A szervezet Schváb Zoltán vezetésével szakmai támogatást nyújt a MÁV- és a Volán-járatok…

Drónokkal a föld fölött

Bár pilóta nélküli repülőgépek (UAV – Unmanned Aerial Vehicle) már az 1960-as években is léteztek, nemigen lehetett bővebben tudni róluk, hiszen – ahogyan az más friss technológiák és…

Gépkocsivezető és munkáltató egyaránt profitál a versenyből

A korábbi évekhez hasonlóan az 5 tengelyen- biztos kézzel! verseny egyik szakmai és anyagi támogatója idén is a KTI Közlekedéstudományi Intézet volt, melynek egyik alapfeladata a biztonságos…

Kínai-magyar eszmecsere a környezetbarát kötőanyagokról

2021. november 2-án online találkozót szervezett a KTI és a Chongqing Jiaotong Egyetem. A környezetbarát útpályaszerkezeti anyagok témakörében, angol nyelven lebonyolított szakmai esemény…

A Bay Zoltán kutatóintézet-hálózat indulása

2021.szeptember 20-án ünnepélyes keretek között került sor a Bay Zoltán Nemzeti Alkalmazott Kutatóintézet-hálózat csatlakozási szerződésének aláírására és a Tagi Fórum első, alakuló…

Kitüntetéssel ismerték el Tóthné Temesi Kinga munkáját

A Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozata kitüntetéssel ismerték el Tóthné Temesi Kinga, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Északnyugat-magyarországi Közlekedésszervező Iroda…

Legjobbjaink 2020/21

Örömteli eseményre gyűltünk össze a Széchenyi tárgyalóban. A hosszúra nyúlt járványidőszak után méltóképpen, személyesen is gratulálhattam a tavalyi, illetve idei évben kiváló szakmai…

2022 tavaszától e- ügyintézés a jogosítványszerzésben

A közlekedési vizsgáztatásban 2022 tavaszától egységes és központosított elektronikus rendszer működik majd - jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium…

A ChinaCham Magyar-Kínai Gazdasági Kamara elismerése kiváló teljesítményt nyújtó tanúsítási kollégáinknak

Két kínai óriáscég –  a CRSC Research&Design Institute Group Co.,Ltd. és a CARS Engineering Consulting Corporation Limited, melyek többek között gyorsvasútszerelvények építésével,…

Magyarországi Drón Koalíció alakult

A Digitális Jólét Program keretében május 4-én megalakult a Magyarországi Drón Koalíció, amelynek célja, hogy stratégiai és szakmai platformot teremtsen a kormányzat, a kutatói szféra, a…

MAÚT Innovációs Konferencia

Környezetvédelem az út- és vasútfejlesztés területén címmel rendezett online konferenciát szakmai közönség számára a MAÚT – Magyar Út- és Vasútügyi Társaság. Az Áder János köztársasági…

Az együttműködés távol-keleti perspektívája

A kínai Chongqing Jiaotong University és a KTI Nonprofit Kft. közötti jövőbeli együttműködésről írt alá szándéknyilatkozatot ünnepélyes keretek között a KTI ügyvezetője, Schváb Zoltán. A…

Fő a vasútbiztonság

A KTI Tudományos Tanácsa intézetünk villamosmérnök szakértőjét, dr. Wührl Tibort tudományos főmunkatársnak minősítette. A Tudományos Tanács Gáspár László DSc elnökletével március…

A KTI tudományos ösztönzőprogram első sikersztorija

Örömmel jelentjük be tudományos ösztönzőprogramunk első jó hírét. Lieszkovszky József szenior kutató kollégánk február 24-én sikeresen megvédte doktori értekezését, és ezzel PhD fokozatot…

Schváb Zoltán a KTI élén

Az okl. építőmérnöki és okl. közlekedésépítő szakmérnöki diplomával rendelkező ügyvezető igazgató életútja mérnökként elsősorban a közlekedési infrastruktúrához kötődik. A…

Régi– új szakember a Közlekedéstudományi Intézet élén

Schváb Zoltán ügyvezető tavaly decemberben kezdte meg a munkát a Közlekedéstudományi Intézetben. A sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező szakember 2000-ben a Budapesti Műszaki Egyetemen…

Sajtócikkek- és megjelenések

ASBO szervezet lett a KTI

Újabb komoly szakmai elismerést kapott a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Az innovációs és technológiai miniszter 2021. december 10-től a Társaságot kockázatértékelő szervezetnek…

Légi közlekedés és az 5G hálózat

Idén januárban számos olyan figyelmeztetést adott ki a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), amely az 5G mobilhálózat bevezetésével kapcsolatos esetleges veszélyekre hívta fel a figyelmet az…

Tehergépjárművek hidrogéntöltő-infrastruktúrájának elemzése

Egyre nagyobb lendület van a hidrogén tüzelőanyag-cellás (HFC) nehéz-tehergépjárművek (tehergépkocsi, vontató) szegmensének fejlesztésében és kereskedelmi felhasználása mögött. Az…

84 éve a közlekedéstudomány élvonalában. Modern, innovatív kutatóközpont lett a KTI

Idén lesz 84. éve annak, hogy alig néhány esztendővel a fejlett nyugat-európai országok után Magyaroroszágon is létrejött egy, az automobilizmussal foglalkozó kutatóintézet. Azzal, hogy a…

Hidrogéntöltő állomások helyelemzése nehézgépjárművekhez

Egyre nagyobb lendület van a hidrogén üzemanyagcellás (HFC) nehéz tehergépjárművek (tehergépkocsi, vontató) szegmensének fejlesztésében és kereskedelmi felhasználása mögött. Az éghajlatváltozás…

Áldás, vagy átok, avagy az e-mobilitás hatása a természetes és épített környezetre

A közlekedés és a benne résztvevők hatással vannak a környezetünkre. Az e-mobilitás fő célja a fosszilis energiahordozóval működő járművek lecserélése elektromos meghajtásúra. Az elektromosságon,…

Jelentős szakmai feladat végrehajtására szerzett jogosultságot a KTI

Döntött dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter: a 2021. december 10-től 2026. december 9-ig tartó időszakra a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.-t (továbbiakban:…

A drónok iránt elkötelezett szervezetek számára nyitva áll az ajtó

A Digitális Jólét Program keretében 2021. május 4-én megalakult a Magyarországi Drón Koalíció, amelynek célja, hogy stratégiai és szakmai platformot teremtsen a kormányzat, a kutatói szféra,…

Korunk egyik mérnöki csodája: a drón

Talán nincs is olyan ember a világon, aki valamilyen formában ne hallott volna a drónokról, a pilóta nélküli légi járművekről (UAV – Unmanned Aerial Vehicle). A kevésbé szerencsések…

Megosztás és automatizáció

Napjainkra a közlekedési rendszer fejlesztései már nem kizárólag üzemekben vagy technológiai parkokban történnek: az intelligens mobilitás „laboratóriumaivá” egyértelműen a városi térségek…

Határ menti együttműködési lehetőségek a közforgalmú közlekedésben

Cross-border cooperation opportunities in public transport Az európai integráció megnyitotta az egyes országok határait, ami gazdasági-társadalmi együttműködést eredményezett az egyes határ…

Járműakkumulátorok másodlagos felhasználási lehetőségei

Az elektromobilitásban az akkumulátor központi szerepet játszik. Csak azok a gépjárműgyártók képesek hosszú távon kiemelkedő pozíciót fenntartani, amelyek technológiai szempontból érett…

A KTI bemutatása

Az Intézet ügyvezetője 2020. december 1-jétől Schváb Zoltán Gábor. KTI Intézet ügyvezetésén kívül a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara elnöki pozícióját tölti be. Korábban 2010-től…

Ötvenmilliós forrás polgárőr- képzésre és baleset- megelőzésre

A KTI Közlekedéstudományi Intézet az elmúlt évek sikeres együttműködésének köszönhetően 2021-ben, a baleset-megelőzés éve alkalmából támogatást nyújt az Országos Polgárőr Szövetségnek…

A vasúti digitalizáció élvonalában

Jelentős feladatok állnak a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) közelmúltban kinevezett ügyvezetője előtt. A szervezet Schváb Zoltán vezetésével szakmai támogatást nyújt a MÁV- és a Volán-járatok…

Drónokkal a föld fölött

Bár pilóta nélküli repülőgépek (UAV – Unmanned Aerial Vehicle) már az 1960-as években is léteztek, nemigen lehetett bővebben tudni róluk, hiszen – ahogyan az más friss technológiák és…

Gépkocsivezető és munkáltató egyaránt profitál a versenyből

A korábbi évekhez hasonlóan az 5 tengelyen- biztos kézzel! verseny egyik szakmai és anyagi támogatója idén is a KTI Közlekedéstudományi Intézet volt, melynek egyik alapfeladata a biztonságos…

Kínai-magyar eszmecsere a környezetbarát kötőanyagokról

2021. november 2-án online találkozót szervezett a KTI és a Chongqing Jiaotong Egyetem. A környezetbarát útpályaszerkezeti anyagok témakörében, angol nyelven lebonyolított szakmai esemény…

A Bay Zoltán kutatóintézet-hálózat indulása

2021.szeptember 20-án ünnepélyes keretek között került sor a Bay Zoltán Nemzeti Alkalmazott Kutatóintézet-hálózat csatlakozási szerződésének aláírására és a Tagi Fórum első, alakuló…

Kitüntetéssel ismerték el Tóthné Temesi Kinga munkáját

A Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozata kitüntetéssel ismerték el Tóthné Temesi Kinga, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Északnyugat-magyarországi Közlekedésszervező Iroda…

Legjobbjaink 2020/21

Örömteli eseményre gyűltünk össze a Széchenyi tárgyalóban. A hosszúra nyúlt járványidőszak után méltóképpen, személyesen is gratulálhattam a tavalyi, illetve idei évben kiváló szakmai…

2022 tavaszától e- ügyintézés a jogosítványszerzésben

A közlekedési vizsgáztatásban 2022 tavaszától egységes és központosított elektronikus rendszer működik majd - jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium…

A ChinaCham Magyar-Kínai Gazdasági Kamara elismerése kiváló teljesítményt nyújtó tanúsítási kollégáinknak

Két kínai óriáscég –  a CRSC Research&Design Institute Group Co.,Ltd. és a CARS Engineering Consulting Corporation Limited, melyek többek között gyorsvasútszerelvények építésével,…

Magyarországi Drón Koalíció alakult

A Digitális Jólét Program keretében május 4-én megalakult a Magyarországi Drón Koalíció, amelynek célja, hogy stratégiai és szakmai platformot teremtsen a kormányzat, a kutatói szféra, a…

MAÚT Innovációs Konferencia

Környezetvédelem az út- és vasútfejlesztés területén címmel rendezett online konferenciát szakmai közönség számára a MAÚT – Magyar Út- és Vasútügyi Társaság. Az Áder János köztársasági…

Az együttműködés távol-keleti perspektívája

A kínai Chongqing Jiaotong University és a KTI Nonprofit Kft. közötti jövőbeli együttműködésről írt alá szándéknyilatkozatot ünnepélyes keretek között a KTI ügyvezetője, Schváb Zoltán. A…

Fő a vasútbiztonság

A KTI Tudományos Tanácsa intézetünk villamosmérnök szakértőjét, dr. Wührl Tibort tudományos főmunkatársnak minősítette. A Tudományos Tanács Gáspár László DSc elnökletével március…

A KTI tudományos ösztönzőprogram első sikersztorija

Örömmel jelentjük be tudományos ösztönzőprogramunk első jó hírét. Lieszkovszky József szenior kutató kollégánk február 24-én sikeresen megvédte doktori értekezését, és ezzel PhD fokozatot…

Schváb Zoltán a KTI élén

Az okl. építőmérnöki és okl. közlekedésépítő szakmérnöki diplomával rendelkező ügyvezető igazgató életútja mérnökként elsősorban a közlekedési infrastruktúrához kötődik. A…

Régi– új szakember a Közlekedéstudományi Intézet élén

Schváb Zoltán ügyvezető tavaly decemberben kezdte meg a munkát a Közlekedéstudományi Intézetben. A sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező szakember 2000-ben a Budapesti Műszaki Egyetemen…