Közlekedésfejlesztési Kutatóközpont
Dr. Munkácsy András központvezető (tudományos főmunkatárs)
A Közlekedésfejlesztési Kutatóközpont vezetője és a Közlekedésmenedzsment Osztály kutatója. Közgazdászként végzett a Budapesti Corvinus Egyetemen. Tudományos fokozatát a Madridi Műszaki Egyetemen (UPM) szerezte közlekedés- és járműtudományok tudományágban. Fő szakterülete: az utazási szokások vizsgálata, valamint a mobilitásmenedzsment és -tervezés. Érdeklődési területe: a személyközlekedési folyamatok, különösen a közlekedés és turizmus kapcsolatának, valamint a közforgalmú közlekedés és a nem motorizált közlekedési módok használatának a vizsgálata. 2021 és 2024 között a tudományos titkári feladatokat is ellátja a KTI-ben.
Csatári-Kissné Gödri Zsuzsa kutatóközponti asszisztens
A Közlekedésfejlesztési Kutatóközpont asszisztense. 2021-ben csatlakozott a KTI-hez, előtt több mint tíz évig a Halmay Gyermek-és Családsegítő Alapítványnál dolgozott asszisztensi pozícióban.
Hálózattervezési Osztály
Albert Gábor vezető kutató (tudományos főmunkatárs)
Közlekedésmérnökként végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, később ugyanitt szerzett közlekedésmatemetikai szakmérnöki diplomát, s itt avatták euromérnökké is. Fő szakterülete az összközlekedési folyamatok feltárása, vizsgálata, közlekedéstervezés, stratégiaalkotás. Érdeklődési területe: célforgalmi vizsgálatok, a városi közlekedés szervezése, modellezése, a közforgalmú közlekedés és a nem motorizált közlekedési módok integrációja. Szakmai életművének elismeréseként a KTI örökös tagjává avatták.
Bozó András szenior kutató
Geográfusként végzett a Debreceni Egyetemen. Másoddiplomáját az FH Karlsruhén szerezte Geomatics (geomatika) képzésen. Szakterületei: vízi közlekedés, közlekedési adatbázisok létrehozása és kezelése, közlekedési adatok feldolgozása. Érdeklődési területe: gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, közlekedésbiztonság.
Erdélyi Csaba technikus munkatárs
Technikusi végzettséggel és a közlekedési szakterületen évtizedes tapasztalatokkal rendelkezik. Feladata: a kutató-fejlesztő feladatok támogatása, együttműködés a tudományos besorolású dolgozókkal. Fő szakterülete az utazási szokások és forgalmi változások vizsgálatához kapcsolódó adatgyűjtések tervezése, lebonyolítása, térinformatikai feldolgozása és grafikai vizualizációja.
Köller László szenior kutató
A Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán 1972-ben végzett, majd 1977-ben a BME-en műszaki tanári képesítést szerzett. Fő szakterülete a vasútfejlesztési stratégiák kidolgozása. 1978-tól a MÁV fejlesztési szervezet munkatársaként, majd vezetőjeként számos vasútfejlesztési dokumentum kidolgozását végezte (Budapesti Elővárosi Koncepció, MÁV Zrt. ISPA, majd Kohéziós Stratégiája, MÁV Zrt. ingatlanfejlesztési koncepciója, NSV magyarországi hálózat stb.,). 2011-től a KKK-ban a Nemzeti Közlekedési Stratégia vasúti fejezete, az Országos Vasútfejlesztési Koncepció, továbbá az Országos Kisvasúti Koncepció témafelelőse volt. Jelenleg a KTI szenior kutatójaként a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és Záhony áruforgalmi logisztikai koncepció kidolgozásában vesz részt.
Lévai Zsolt szenior kutató (tudományos segédmunkatárs)
Okleveles közlekedésmérnökként végzett BME-n. Fő szakterülete: vasúti közlekedéssel kapcsolatos vizsgálatok, hazai és nemzetközi projektek. Több évtizedes vasúti szakmai tapasztalattal rendelkezik. Érdeklődési területe: vasúti személy- és áruszállítási folyamatok tervezése. Külső óraadó oktató a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző, valamint Rendészettudományi Karán.
Miksztai Péter vezető kutató
Okleveles közlekedésépítő-mérnökként végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen. Fő tevékenysége a számítógépes forgalmi modellezés. Elsősorban a közúti egyéni közlekedéssel foglalkozik, a szakterületébe a településszintű, illetve országos léptékű fejlesztési tervek forgalmi és baleseti vizsgálatai tartoznak.
Oszter Vilmos szenior kutató, tudományos munkatárs
Az ELTE TTK-n végzett okleveles geográfusként terület- és településfejlesztő szakirányon. Főbb kutatási területei: közlekedés és területhasználat, valamint a területfejlesztés összefüggései, közlekedési szokások, tarifarendszerek, közlekedéspolitika és -stratégia. Számos EU Interreg és H2020 projekt szakértője és vezetője.
Rajna Botond osztályvezető
A Hálózattervezési Osztály vezetője. BSc diplomáját a Budapesti Műszaki Egyetem közlekedésmérnöki karán szerezte, majd a Linköpingi Műszaki Egyetemen (LiU) elvégezte az Intelligens Közlekedési Rendszerek MSc-programot. Éveken keresztül az igényvezérelt közlekedéshez kapcsolódó projektekkel, többek között adatfeldolgozással, szoftverfejlesztéssel és a jövő közösségi közlekedésének kérdéskörével foglalkozott a svédországi Västtrafiknál. Fő érdeklődési területe a fenntartható mobilitás, a jövő közlekedési kihívásainak megismerése.
Szalai Dávid gyakornok
Az ELTE TTK-n végezte a földrajz alapkézést regionális elemző szakirányon. Jelenleg ugyanitt Geográfus mesterszakra jár szintén regionális elemző szakirányon. Fő érdeklődési köréhez tartozik: a légi közlekedés, a vasúti közlekedés, fenntartható mobilitás és a környezetvédelem.
Közlekedésmenedzsment Osztály
Dr. Andrejszki Tamás osztályvezető (tudományos munkatárs)
A Közlekedésmenedzsment Osztály vezetője. Közlekedésmérnökként végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2013-ban, ahol később posztgraduális képzésként alapszintű közlekedési gazdasági mérnöki diplomát is szerzett 2015-ben, majd PhD fokozatot 2017-ben. Értekezésében az igényvezérelt közlekedési rendszerek társadalmi hasznosságát kutatta conjoint alapú közlekedési hasznossági függvények segítségével. Érdeklődési területe a fenntartható városi közlekedés, mikromobilitás, kerékpározás.
Bálint-Szedmák Mátyás kutatási asszisztens
BSc végzettségét a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen közlekedésmérnök szakon szerezte. Jelenleg ugyanott közlekedésmérnök mesterszakos hallgatóként tanul. Fő érdeklődési és kutatási területe a közforgalmú közlekedés üzemeltetésének tervezése, a közlekedési szolgáltatási paletta bővítésének lehetőségei, valamint a közlekedés és a társadalom közötti kölcsönhatás vizsgálata.
Dr. Berényi János tudományos tanácsadó
Okleveles építőmérnök, okleveles közlekedési szakmérnök (BME), a műszaki tudomány kandidátusa, a KTI örökös tagja. Több közlekedési tervező-, fejlesztő- és kutatóintézményben foglalkozott személy- és áruszállítási kutatásokkal, fejlesztési tervekkel, ill. hazai és nemzetközi projektekkel. Főbb szakterülete: közlekedéstervezés, -szervezés, -menedzsment; városi közlekedés, közlekedési rendszerszervezés, közlekedés logisztika. Több hazai tudományos szervezet tagja és tisztségviselője, két szakmai kézikönyv társszerzője, 58 cikk, valamint 39 önálló tanulmány szerzője.
Dr. Csendes Bálint szenior kutató (tudományos főmunkatárs)
Geoinformatikus-közgazdász. Doktori tanulmányai során légi felvételek osztályozására fejlesztett Machine Learning megoldásokat és adatfeldolgozó szoftvereket. Az Európai Bizottságnak és különböző brüsszeli tanácsadó cégeknek dolgozott, ahol ITS, GNSS, térinformatikai és távérzékelési témákban elemzéseket, továbbá költség-haszon vizsgálatokat, piackutatásokat készített, valamint megvalósíthatósági és hatástanulmányokat szerkesztett. Fő érdeklődési területe az innovatív térinformatikai feladatok és az adatbázis-programozás.
Jenei Tamás kutatási asszisztens
BSc végzettségét a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaságtudományi Karán műszaki menedzser szakon szerezte. Jelenleg a BME Közlekedés- és Járműmérnöki Karon logisztikai mesterszakos hallgatóként tanul. Fő érdeklődési és kutatási területe a belvízi hajózás és a különböző szállítási módok szerepe az ellátási láncokban, a fenntarthatóság vizsgálata a logisztikában és a különböző raktározási technológiák és anyagmozgató berendezések alkalmazási lehetőségei.
Kövesdi István szenior kutató (tudományos munkatárs)
A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végzett okl. közgazdászként. 2004 óta a KTI tudományos munkatársa. 2017 szeptembere óta a Széchenyi István Egyetem Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskolájának hallgatója, doktori kutatásának témája a közlekedés államháztartási bevételeinek és kiadásainak vizsgálata. Az Útügyi Világszövetség (AIPCR) Finanszírozás bizottságának tagja. Fő szakterülete: közlekedési pénzügyek és adóügyek, tarifarendszerek, EU társfinanszírozású közlekedési projektek, költség-haszon elemzések.
Dr. Lieszkovszky József Pál szenior kutató (tudományos munkatárs)
Az ELTE-n okl. terület- és településfejlesztő geográfusként, az SZTE-n pedig nemzetközi gazdaság és gazdálkodás mesterszakos közgazdászként végzett. A PhD fokozatát a SZE Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskolájában szerezte, „A közforgalmú közlekedési elérhetőség vizsgálata hazánk vidéki térségeiben” c. értekezésével. Főbb érdeklődési területei: a vidéki térségek közforgalmú közlekedésének problémái, az igényvezérelt közlekedési módok megjelenési formái a vidéki és a városi térségekben, a közlekedési eredetű társadalmi kirekesztettség vizsgálata, az új közlekedési paradigma kutatása hazánkban.
Dr. Siska Miklós vezető kutató (tudományos főmunkatárs)
Statisztikus szakközgazdász, egyetemi doktor. Különböző kutatóintézeti, államigazgatási, hazai és külföldi közjogi és magán szervezeteknél töltött be döntés-előkészítő, illetve különböző vezetői pozíciókat. Jelenleg a Közlekedésmenedzsment Osztály munkatársa. Főbb szakterületei: közlekedéstervezés, -szervezés, -menedzsment; matematikai modellezés, forgalmi előrejelzések, költség-haszon elemzések, logisztika, közlekedési szokások változása. Hazai és nemzetközi projekteket vezet. Számos cikk és tanulmány (társ)szerzője.
Strommer Tamás junior kutató (tudományos segédmunkatárs)
Diplomáját a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerezte: gépészmérnök BSc 2017-ben, majd közlekedésmérnök MSc 2019-ben. 2020 szeptembere óta a BME Kandó Kálmán Doktori Iskolájának hallgatója, doktori kutatásának témája a közlekedési munkamegosztás vizsgálata, illetve a munkamegosztás mérési és modellezési lehetőségeinek fejlesztése. Érdeklődési területei közé tartozik a közforgalmú vasúti, autóbusz- és városi közlekedés szervezése, valamint az intermodális közlekedési rendszerek és a fenntartható közlekedési módok vizsgálata.
Szander Norina, Dr. szenior kutató (tudományos munkatárs)
Gazdálkodási és menedzsment alapszakos, valamint Logisztikai menedzsment mesterszakos diplomáját egyaránt a Széchenyi István Egyetemen szerezte, ezután Szlovéniában szerzett PhD fokozatot Minőségmenedzsment területen a Novo mestó-i egyetem szervezéstudományi karán. Értekezésében logisztikai szempontból vizsgálta a demográfiai idősödés lakásügyi és szolgáltatásellátási kérdéseit. A győri Közlekedésmérnöki és Logisztikai Szakkollégium alapító tagja. Érdeklődési területe a citylogisztika, a fenntartható közlekedés, a gyártási, raktározási és munkaerő-kiválasztási folyamatok modellezése, oktatási programmá formálása. Kutatási területei: az ellátási láncok teljesítményértékelése, erőforrás-optimalizálás, minőségmenedzsment.
Tordai Dániel junior kutató (tudományos segédmunkatárs)
Alapszakos diplomáját az Eötvös Lóránd Tudományegyetem alkalmazott közgazdaságtan szakán, mesterszakos diplomáját a Közép-európai Egyetem közgazdasági elemző szakán szerezte. Fő szakterülete a mikroökonómiai megközelítésű elemzések készítése a mikroökonometria eszköztárával, illetve adatbányászati módszerek használata. Érdeklődési területe többek között a közforgalmú közlekedés hatása az ingatlanpiacra, illetve az igényvezérelt közforgalmú közlekedés kialakításának és fejlesztésének lehetőségei.
Dr. Török Ádám szenior kutató, kutatóprofesszor
A Közlekedésmenedzsment Osztály szenior kutatója. Közlekedésmérnökként, majd gazdasági szakmérnökként végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. 2008-ban PhD, majd 2021-ben MTA doktori fokozatot szerzett közlekedés- és járműtudományok tudományágban. Fő szakterülete: közúti közlekedési gazdasági kérdéseinek vizsgálata. Érdeklődési területe: statisztika, operációkutatás. 2018 és 2021 között az MTA Közlekedés- és Járműtudományi Bizottságának titkára, 2021 és 2024 között elnöke.
Virág Álmos szenior kutató
Az ELTE-n végzett a geográfus szak terület- és településfejlesztés szakirányán. Projektmenedzserként számos európai uniós és hazai közlekedésfejlesztési projekt megvalósításában, valamint fenntartható városi mobilitási tervek készítésében vett és vesz részt. Főbb érdeklődési területe: intermodalitás, fenntartható közlekedési formák (gyaloglás, kerékpározás), mobilitásmenedzsment.