Hálózattervezési osztály
Albert Gábor
vezető kutató tudományos főmunkatárs
Közlekedésmérnökként végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, később ugyanitt szerzett közlekedésmatemetikai szakmérnöki diplomát, itt avatták euromérnökké is. Fő szakterülete az összközlekedési folyamatok feltárása, vizsgálata, közlekedéstervezés, stratégiaalkotás. Érdeklődési területe: célforgalmi vizsgálatok, a városi közlekedés szervezése, modellezése, a közforgalmú közlekedés és a nem motorizált közlekedési módok integrációja. Szakmai életművének elismeréseként a KTI örökös tagjává avatták.
Fontosabb publikációk
2020
- Albert G., Miksztai P.: Tehergépkocsi szokásjellemzők feltárása pozíció adatok alapján; paper 62, 16 p.
2019
- Albert G. (2019): Helyváltoztatási szokások dinamikus változása. In: Hamarné Szabó Mária (szerk): Közlekedésfejlesztés Magyarországon. Siófok
2018
- Albert G. (2018): A közlekedési szokásjellemzők változása Magyarországon. In: Hamarné Szabó Mária (szerk): Közlekedésfejlesztés Magyarországon. Siófok, pp. 52-60.
- Albert G., Magyari A. (2018): Hol tartunk? ITS stratégia és valóság. In: Horváth B., Horváth G., Gaál B. (szerk.): Közlekedéstudományi Konferencia: Technika és technológia a fenntartható közlekedés szolgálatában. Győr, Széchenyi István Egyetem, pp. 424–451
- Albert G., Szűcs H. (2018): Vonattal Ferihegyre? In: Horváth B., Horváth G., Gaál B. (szerk.): Közlekedéstudományi Konferencia: Technika és technológia a fenntartható közlekedés szolgálatában. Győr, Széchenyi István Egyetem, pp. 106–123
2017
- Albert G. (2017): Az országos célforgalmi mátrixok kidolgozása és első eredményei. In: Hamarné Szabó Mária (szerk): Közlekedésfejlesztés Magyarországon. Siófok
- Albert G. (2017): Az új Országos Célforgalmi Mátrixok (OCM-2016) mint a közlekedéstervezés alapkövei. Közlekedéstudományi Szemle LXVII:5 (2017. október), pp. 5–15, DOI
- Albert G. (2017): Módszertani változások és sajátosságok az országos célforgalmi mátrixok kidolgozásában In: Horváth B., Horváth G., Gaál B. (szerk.): Közlekedéstudományi Konferencia: Térség és mobilitás. Győr, Széchenyi István Egyetem, pp. 291–300